kubas napisał(a):najwazniejsze jest to ze r888 lepsze sa tylko jezeli jezdzimy na nierozgrzanych oponach ale pozniej juz federale sa porownywalne... no i ich trwalosc jest o polowe dluzsza...
ale podobno federal się szybciej przegrzewa i już wtedy nie klei tak fajnie
na początku kilka słów na temat Toyo, które moim zdaniem są mocno przereklamowane... byłem świadkiem, jak R1R po kilku ostrych okrążeniach na Kartodromie skończyły żywota, w cenie Toyo jest tyle kosztów marketingu, że naprawdę lepiej dołożyć do Bridgestone lub Conti
jak szukasz czegoś trwałego z dobrymi osiągami to może Yokohama Advan Neova (AD08)
http://www.yokohamatire.com/tires/detai ... neova_ad08
jak chcesz wydajnego semi-slicka z homologacją drogową i nie masz limitu w budżecie możesz pomyśleć nad Kuhmo V70A/V700 lub Yokohama Advan (A048)
http://www.kumhotyre.co.uk/circuit_racing.php#v70a
http://www.yokohamatire.com/tires/detail/advan_a048
Kuhmo V70A wygrało w 2005 test semi-slicków, w którym pokonało nawet Michelin Pilot Sport Cup, pamiętajcie jednak że AutoBild to nie ADAC, test mógł być opłacony
http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf
Federal 595RS-R naprawdę jest spoko, osiągi zbliżone do R888 i korzystna cena, ważny jest też parametr UTQG który jest na korzyść Federala (trwałość)
Yokohama Advan AD08 - UTQG 180
Federal 595RS-R - UTQG 140
Toyo R888 - UTQG 100
Yokohama Advan A048 - UTQG 60
Kuhmo Ecsta V70A - UTQG 50
http://www.oponeo.pl/artykul/oznaczenia-opon-utqg