[Opel speedster 2.2]

W tym dziale prezentujemy własne auta, projekty jak i zadajemy pytania właścicielom

[Opel speedster 2.2]

Postprzez piwo » piątek, 27 maja 2011, 16:42


Obrazek
Obrazek
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było :)
Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.


Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001
nr 1047
parę zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W autku póki co zregenerowana została przekładnia kierownicza, wymienione wahacze tylne, wymieniony wahacz przedni prawy, wymieniony drążek kierowniczy prawy.
Pozostało mi wymienić wszystkie cztery lampy, bo są bez kloszy i polakierować auto na czarną perłę.

Ogólnie autko troszkę przeszło. Miało bliskie spotkanie z pachołkiem dzielącym pasy na jezdni, połamany zderzak przód, no i dodatkowo kiedyś był bity prawa przednia stroną, górne mocowanie wahacza było spawane. Zrobione fachowo. Rama prościutka, nieruszona co dla mnie jest najważniejsze.


Filmy:

drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.

czas na ćwiartkę póki co 14,1 sekundy
filmy z przyspieszeń:

strojenie na seryjnym komputerze się nie powiodło więc wpadło emu
Obrazek
strojenie (regulacja wałkami):
Obrazek
wykres z hamowni:
Obrazek


Jako ze kocham się ścigać to zawsze jest mało i coś tam dłubię przy autku.
Do tej pory zmienione:
1)komplet hebli na przód:
klocki ferodo ds2500
tarcze mikoda gt
płyn motul rbf600
Obrazek
2)wymiana felg:
seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg
a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg
założyłem felgi Team Dynamics:
16x7 5x110 et20 na przód - waży 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tył - waży 8,6kg

3) wymiana opon z przodu na 215x50x16 r888 GG (będzie 195x50x16 SG), tyl Yokohama AD08R 225x45x17
4) wymiana luźnej różnicówki na torsena obx:
Obrazek
5)wymiana kolketora na wersje 2,4:
Obrazek
plus większa przepustncia elektroniczna zamiast serii 55mm jest 68mm
6)geometria (bedzie jeszcze sie mocno zmieniac)
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1°50'.......................-1°54'
lew.tyl....................praw.tyl
.-1°58'......................-2°25'
zbieznosc:
przod:.....-0°17'
tyl:........+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3°20'..................prawe:..........+4°50'
7)walki swiatka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

8)

9)dolot z rury aluminium zakończony filtrem itg

poza tym zmieniłam alternator z 120A na 100A (z vectry c za 80zl), bo inaczej większy kolektor dolotowy się nie mieścił;
Obrazek


10) kolektor wydechowy 4-2-1 + katalizator metalowy magnaflow:
tak wygląda kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej :) ) :

Obrazek
Obrazek

no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:
Obrazek

11) elektryczna pompa wody (wywalenie wałków balansujących i łańcucha pompy wody mechanicznej:
Obrazek

12) trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

13) Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu:
przod:
sciskanie- 70; rozciaganie – 230
tyl:
sciskanie – 90; rozciaganie – 250
Obrazek


Ostatnio edytowano sobota, 12 grudnia 2015, 09:40 przez piwo, łącznie edytowano 4 razy
piwo
Super user
 
Posty: 167
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 19:41
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez Fiveopac » piątek, 27 maja 2011, 16:51

Siemka piwo, fajnie, ze zalozyles temacik, wpadnij na jakis track day, dam ci sie objechac heheh niemnije szpera obx to strzal w kolano :/ nie mogles wyszperac seryjnej?
Less roof, more fun!
Avatar użytkownika
Fiveopac
thebestest of SRTB
 
Posty: 3191
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 09:42
Lokalizacja: Przed kompem
Auto: MX5NC2.5T

Postprzez piwo » piątek, 27 maja 2011, 16:54

seryjnie nie ma wogole.ani wersja 200konna z turbo ani 147 w na nie posiadaja szpery.co do obxa podobno sie porpawili z jakoscia.zobaczymy.w koncu to tylko 220Nm i lekki samochod. inna droga dla tej szpery obx za 299 doclow moglaby byc szpera quaifa za ponad 1000 funtow no ale postawilem na obxa.
piwo
Super user
 
Posty: 167
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 19:41
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez ravestation » piątek, 27 maja 2011, 22:57

mam niezapomniane wrażenia z prób zajęcia miejsca w tym speedsterze :P nie wspomnę o fiv'ie, który kaleczył dolne kończyny zasiadając za kółkiem :lol:

dobry furacz 8)
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." - Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
ravestation
thebestest of SRTB
 
Posty: 1537
Dołączył(a): piątek, 17 sierpnia 2007, 14:52
Lokalizacja: Bydgoszcz / Fordon
Auto: Q7 & Cayman S

Postprzez weede » sobota, 28 maja 2011, 07:33

witaj piwo! dobrze Cie tu widzieć, auto conajmniej oryginalne ;)
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Postprzez vandal » sobota, 28 maja 2011, 11:50

zaje..biste auto :) tylko daruj sobie modzenie tego silnika wsadzaj K20 :P
vandal
User
 
Posty: 77
Dołączył(a): niedziela, 25 lutego 2007, 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez STELMI » sobota, 28 maja 2011, 12:36

Auto świetne, co do wałków od Świątka to lepiej przemyśl swój wybór....
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Postprzez kubas » sobota, 28 maja 2011, 13:10

STELMI napisał(a):Auto świetne, co do wałków od Świątka to lepiej przemyśl swój wybór....

Właśnie, jakbyś chciał wałki cat-cams to wal na PW :)
Avatar użytkownika
kubas
thebestest of SRTB
 
Posty: 1029
Dołączył(a): wtorek, 23 stycznia 2007, 12:06
Lokalizacja: Bdg

Postprzez STELMI » sobota, 28 maja 2011, 21:09

nie jest to zasłyszana teoria, tylko miałem takie wałki w ręce z Tigry nowe przy montażu i po przejechaniu 10k km. Przez te 10k km ubył 1mm na szczycie krzywki, a cały zjechany materiał szedł w olej i dalej do filtra. Nie polecam, szkoda kasy, lepiej dozbierać na cat-camsa, shricka, czy inne markowe wałki.
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Postprzez piwo » sobota, 28 maja 2011, 22:31

zaraz wstawie filmy i zdejcia.ogolnie gdzies 29 miejsce na 42 auta.pierwsza lokata porsche 3 kolejne lancer evo potem civ.ja mialem strate 40sekund do pierwszego miejsca.jakas totalna porazka.2m2s 1miejsce ja mialem 2m43s
auto wogole nie trzymalo.przod wyjezdzal.trakcji nie bylo wogole.te keilce strasznie sliskie. na suchym asfalcie stawialo bokiem,ale jak popadal deszcz to tylko byla nerowka by nie rozbic autka.nie udalo sie.jedna przestrzelona szykana, uderzenie w opony i urwany zderzak przod.innym razem obcierka o bande.autko pojechalo przez przod i nie bylo jak sie bronic.ogolnie ejstem, sfrustrowany. jednak opony za 100zl z 2001 sie nie sprawdzily i brak szpery to starszne utrudnienie w napedzaniu auta.po prostu zenada.musze sie napic.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=SANJYa6Ti64
http://www.youtube.com/watch?v=jAA1TpcFXNY
http://www.youtube.com/watch?v=zDC_X7qimqo
http://www.youtube.com/watch?v=X9dXV2ytp6w
http://www.youtube.com/watch?v=yncdQoJBtVY
http://www.youtube.com/watch?v=GocpzkkLNVs
http://www.youtube.com/watch?v=ZUJyc7UmwyE
piwo
Super user
 
Posty: 167
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 19:41
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez Pit » niedziela, 29 maja 2011, 07:35

Ooo :) piwsko :) Czołem kartingowcu! ;)
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez piwo » niedziela, 29 maja 2011, 07:36

vandal
ten silni jest bardzo podatny na modyfikacje.poza tym jest leciutki (blok aluminiowy).ma wady jak kazdy silnik. ale ponad 200 koni da rade wykrzesac.
zdejcie walkow balansujacych,kolektor 2,4 i dolot to sprawdzone mody na 160 KM.kolejna sprawa to potencjal przy przesunieciu odcinki.seria 6100.na trojce przy 6100 mam 150 na godzine.przesuwajac moc w gore oraz odcinke pod 7300 mam 180 na trojce i duzo lepsze czasy na cwairtke zwlaszzca ze koncze ja obecnie tuz po zmianie z trojki na czworke.bedzie dobrze.na razie dobija mnie podsterownosc.musze pomyslec o bardzo dobrych oponach.
ta kartingowcu.polamany zderzak.przyrysowane boki.poobijane felgi.heheh.karting jest tanszy.
piwo
Super user
 
Posty: 167
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 19:41
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez wadel » niedziela, 29 maja 2011, 09:21

Auto bardzo zjawiskowe i oryginalne. W takiej kasie myślę nic lepszego kupić się nie da typowo do zabawy. Nikt nie zrozumie tego jak to idzie jak nie śmigał czymś w okolicach <850kg i 150km . A mody na T odpadają ? Tanio i szybko do przodu, tylko klasa już inna ... W katalogu dmuchany speedster miał chyba ~5sek do stu ?! :shock: No i RWD super.
Co do opon w takim aucie to podstawa tak samo jak zawieszenie dużo szybko sie zyskuje, kpl. dobrych gum w twoim rozmiarze masz już za <1500zł wiec nie powinno być problemu.
Ostatnio edytowano niedziela, 29 maja 2011, 09:30 przez wadel, łącznie edytowano 1 raz
200KM 280Nm

Cyt. "Najlepiej kup sobie Impreze gotową w salonie
jak reszta japiszonów i koszulke z krokodylem ... "
Avatar użytkownika
wadel
Forum Clubber
 
Posty: 623
Dołączył(a): poniedziałek, 30 lipca 2007, 14:05
Lokalizacja: ... a stund :)
Auto: A4B7

Postprzez kubas » niedziela, 29 maja 2011, 09:28

kupuj r888 będziesz zadowolony :)

Wadel w tej kasie można jeszcze mr2 kupić tą nowszą - projektowana przez inżynierów lotusa więc nie ma lipy z prowadzeniem ;)
Avatar użytkownika
kubas
thebestest of SRTB
 
Posty: 1029
Dołączył(a): wtorek, 23 stycznia 2007, 12:06
Lokalizacja: Bdg

Postprzez wadel » niedziela, 29 maja 2011, 09:34

kubas napisał(a):
Wadel w tej kasie można jeszcze mr2 kupić tą nowszą - projektowana przez inżynierów lotusa więc nie ma lipy z prowadzeniem ;)


Jakie to miało silniki ? Bo mi się kojarzy z 1.8 milion VVVVVVvTi i 140km to na kresce nie ma sensu ustawiać nawet. `Wizualnie też na minus. A prowadzenie hym zaskoczyłeś mnie ...

Plus taki że już nie opel a japan 8) (Przepraszam nie mogłem nie dopisac ;) )
200KM 280Nm

Cyt. "Najlepiej kup sobie Impreze gotową w salonie
jak reszta japiszonów i koszulke z krokodylem ... "
Avatar użytkownika
wadel
Forum Clubber
 
Posty: 623
Dołączył(a): poniedziałek, 30 lipca 2007, 14:05
Lokalizacja: ... a stund :)
Auto: A4B7

Szybka odpowiedź


To pytanie służy do uniemożliwienia automatycznego wysyłania formularza przez boty spamujące.
   
Następna strona

Powrót do Nasze auta



cron