Troche o olejach

Wszystkie tematy dotyczące problemów i ciekawostek samochodowych

Moderatorzy: Brychu, Fiveopac

Troche o olejach

Postprzez weede » wtorek, 15 maja 2012, 12:52

Są rózne opinie, niektóre zaslyszane od dziwnych znachorów, wiec moze ktos powie z wlasnych doswiadczen. Składam motor i mysle jakim olejem go zalać. Z początku miał to być Motul 15w50 ale ludzie mówią , ze gęsta zupa i ze szybko traci swoje wlasnosci (to akurat też slyszalem). Wcześniej lałem Gulfa 10w60. Auto używane generalnie na temp +10, jazda codzienna + sciganki, tor.

Proponują 5w50 np. Valvoline. Co myślicie?
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Postprzez Pit » wtorek, 15 maja 2012, 14:28

Dokładnie takim, jaki masz wyszczególniony w instrukcji obsługi. Najlepszej marki, jaki jesteś w stanie (w tym kraju) kupić... Z tego co wiem, Twój silnik powinien chodzić na 10W30. Masz firmę Inochem w Kielcach, która jest dystrybutorem Royal Purple.
http://allegro.pl/olej-silnikowy-royal- ... 48690.html
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez STELMI » wtorek, 15 maja 2012, 14:30

ci co proponują na docieranie syntetyk to im podziękuj.
Na początek na pewno minerał i szybka zmiana.
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Postprzez LeszekMK81 » wtorek, 15 maja 2012, 14:44

temat o olejach juz jest na tym forum sam go gdzies chyba zakladalem
Filmy - LeszekMK81

VAG System

█║▌│█│║▌║││█║▌│║
ORIGINAL PROFILE ®
Avatar użytkownika
LeszekMK81
Forum Clubber
 
Posty: 704
Dołączył(a): środa, 11 lipca 2007, 07:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez weede » wtorek, 15 maja 2012, 15:18

STELMI napisał(a):ci co proponują na docieranie syntetyk to im podziękuj.
Na początek na pewno minerał i szybka zmiana.

ja mówie o oleju już docelowym.

Piotruś napisał(a):Inochem w Kielcach, która jest dystrybutorem Royal Purple.

chyba wole coś bardziej dostępnego
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Postprzez Pit » wtorek, 15 maja 2012, 15:22

weede napisał(a):...chyba wole coś bardziej dostępnego

Od dwóch lat nie ma problemów z Royal'em w Polsce. Na Twoim miejscu jednak zrezygnowałbym w takim przypadku z czegokolwiek "bardziej dostępnego", właśnie na jego rzecz ;)
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez --orzech-- » wtorek, 15 maja 2012, 16:46

Jeżdżę na volvoline vr1 racing 5w50 i nie mogę nic złego o tym oleju powiedzieć.
Silnik 2,8 również miałem nim zalany.

Kiedy wsadziłem silnik z Mki wszyscy mi trąbili lej tylko Castrola TWS itp... pierwszy raz zalałem TWSa ale po wydaniu na sam olej 700zł doszedłem do wniosku, że nie ma bata na mariole trzeba wrócić do starych przyzwyczajeń. Polecił mi ten olej o ile dobrze pamiętam Rulek i jestem mu za to wdzięczny.
W trakcie zmiany oleju co 7000 km jeszcze nie było abym zlewał tawot... olej jak nowy mimo, że auto jeździ w systemie jedynkowym pizda stop, pizda stop i bardzo często na zimnym zdarza mi się go lekko spałować :)
"pomiędzy blokami zapierdalam jak tornado"
--orzech--
srtb crew
 
Posty: 5479
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: E30S54/900Turbo/R100

Postprzez Fiveopac » wtorek, 15 maja 2012, 18:32

Ja jezdze na syntetycznym Royal Purple i nie mam zastrzezen (w poprzednim zyciu silnika tez byl royal ).
Wazniejsze jest - jaki olej zamierzasz uzywac do docierania?
Less roof, more fun!
Avatar użytkownika
Fiveopac
thebestest of SRTB
 
Posty: 3191
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 09:42
Lokalizacja: Przed kompem
Auto: MX5NC2.5T

Postprzez yattaman » wtorek, 15 maja 2012, 19:46

Co olej to opinia. Jeździłem na Motul'u 20W60 racing i wszytko grało, zacząłem nalewać 15W40 mineral i silnik umarł.
Jedyny i wiarygodny test, to wziąć kilka identycznych silników, docierać i użytkować je na różnych olejach w warunkach laboratoryjnych. Dopiero wtedy można określić który olej/sposób jest lepszy.
Tak wiem....bo doświadczenie mechaników, znachorów,wróżek itp...docierać na takim, jeździć na innym. phiiii :P
Warto lać olej jak najwyższej klasy(ACEA,API itp + lepkość zależna od warunków w jakich użytkowany jest silnik) oczywiście w zależności na co nas stać
Przyśpieszenie to najlepszy sposób spędzania czasu między zakrętami...
Systemy alarmowe, monitoring, instalacje elektryczne, domek, mieszkanie, firma - projekty oraz wykonanie.
Nissan, Suzuki części.
yattaman
User
 
Posty: 75
Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2007, 06:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Dziadek » wtorek, 15 maja 2012, 19:52

Ważne żeby go zmieniać jak się zużyje. Im gorszy olej, tym częściej. No i pilnować temperatur.
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez rulek » wtorek, 15 maja 2012, 19:52

Upieram sie przy Valvoline VR1 Racing, tak jak Orzech prawi. Zaden inny olej nie potrafił na gorącym silniku w S2 dać 2,5 bar ciśnienia oleju na wolnych obrotach (a to bardzo zacny wynik w 2,2T 20V). W S6 leje też Valvoline, tyle że z uwagi na nie wysilony silnik o dużej pojemności i sporym przebiegu jest to Valvoline MaxLife.
Ostatnio edytowano wtorek, 15 maja 2012, 19:55 przez rulek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rulek
thebestest of SRTB
 
Posty: 1137
Dołączył(a): sobota, 25 listopada 2006, 09:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez yattaman » wtorek, 15 maja 2012, 19:55

Rulku drogi, co ma ciśnienie oleju do jakości smarowania?
Przyśpieszenie to najlepszy sposób spędzania czasu między zakrętami...
Systemy alarmowe, monitoring, instalacje elektryczne, domek, mieszkanie, firma - projekty oraz wykonanie.
Nissan, Suzuki części.
yattaman
User
 
Posty: 75
Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2007, 06:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rulek » wtorek, 15 maja 2012, 19:59

No wydaje mi się, że skoro przy znacznej temperaturze pracy, potrafił trzymać swoje parametry i wysokie poniekąd ciśnienie oleju na wolnych obrotach, to znaczy że olej jest dobrej jakości. Nie ważne czy był nowy, czy przy przebeigu bliskim wymiany, ciśnienie trzymał równo, co przy autach kolegów zalanych innymi olejami nie było już tak oczywiste. I nie rulkuj mi tu k....a jak tyle lat cicho siedzisz i sie nie odzywasz :!: :roll:
Avatar użytkownika
rulek
thebestest of SRTB
 
Posty: 1137
Dołączył(a): sobota, 25 listopada 2006, 09:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez yattaman » wtorek, 15 maja 2012, 20:16

Niech Ci będzie że, Valvoline VR1 Racing jest godny polecenia, choć dwie puszki motodoktora da ten sam efekt :mrgreen:
50, 100 czy 200tyś kilometrów przy minimalnych śladach zużycia silnika daje jakieś porównanie.
Dobry olej nie jest zły :P
Przyśpieszenie to najlepszy sposób spędzania czasu między zakrętami...
Systemy alarmowe, monitoring, instalacje elektryczne, domek, mieszkanie, firma - projekty oraz wykonanie.
Nissan, Suzuki części.
yattaman
User
 
Posty: 75
Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2007, 06:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez saron22 » wtorek, 15 maja 2012, 21:44

rulek napisał(a):Upieram sie przy Valvoline VR1 Racing, tak jak Orzech prawi. Zaden inny olej nie potrafił na gorącym silniku w S2 dać 2,5 bar ciśnienia oleju na wolnych obrotach (a to bardzo zacny wynik w 2,2T 20V). W S6 leje też Valvoline, tyle że z uwagi na nie wysilony silnik o dużej pojemności i sporym przebiegu jest to Valvoline MaxLife.


Ja do zalania S50 rowniez wybralem ten olej. Argumentem bylo to co kolega pisze powyzej. Polecil mi go znajomy ktory mial taki silnik zamontowany w rajdowce. Przekonalo go to ze wlasnie na wolnych obrotach czy to na zimnym czy na cieplym na tym oleju cisnienie bylo ok 0,5 bara wyzsze niz na innych
Avatar użytkownika
saron22
thebestest of SRTB
 
Posty: 1171
Dołączył(a): czwartek, 28 lutego 2008, 18:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Techniczne



cron