Troche o olejach

Wszystkie tematy dotyczące problemów i ciekawostek samochodowych

Moderatorzy: Brychu, Fiveopac

Postprzez Pit » środa, 16 maja 2012, 09:51

Valvoline faktycznie wielu ludzi chwali, w jednym z testów, gdzie Royal Purple i Penrite zostawiały konkurencje w postaci Motul'a czy innych RedLine, daleko w tyle, Durablend także zajął jedno z czołowych miejsc.

(Link do testu, który kiedyś podesłał mi Five:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf )

Nie wiem natomiast, czy ciśnienie, lub ciśnienie w funkcji temperatury w układzie może być jakimkolwiek wskaźnikiem jakości oleju czy stanu jego zużycia? Na bank macie zdecydowanie wyższą wiedzę ode mnie na ten temat, ale na mój rozum gryzipiórka takie kryterium równie dobrze spełniłby Turdus. Druga sprawa, czy ciśnienie wyższe od tego, jakie zalecił producent, nie wpływa czasem negatywnie na jednostkę?
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez STELMI » środa, 16 maja 2012, 10:07

Piotruś napisał(a):(Link do testu, który kiedyś podesłał mi Five:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf )

nie wiem czy test oleju, który znajduje się na serwerze z grami animowanymi (anime game) jest miarodajny w jakikolwiek sposób :lol:
Z ciśnieniem to jest tak, że teoretycznie zalewając gęstą zupę też będzie wyższe, jednak tak jak rulek napisał, na gorącym silniku ta zupa byłaby rzadsza jeżeli olej nie będzie trzymał swoich parametrów w różnych warunkach.
Ja zawsze lałem albo Mobil1 albo Oplowskiego GM`a, wyjątkiem był CRX gdzie lałem (nie pamiętam już nazwy) coś mega gęstego, żeby nieco mniej tego oleju brał.
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Postprzez Pit » środa, 16 maja 2012, 10:13

Ten test znajduje się w tylu miejscach w necie Piotr... taki link po prostu wyświetlił się gdzieś u góry w wyszukiwarce, na bank znajdziesz go na wielu innych serwerach.

STELMI napisał(a):Z ciśnieniem to jest tak, że teoretycznie zalewając gęstą zupę też będzie wyższe, jednak tak jak rulek napisał, na gorącym silniku ta zupa byłaby rzadsza jeżeli olej nie będzie trzymał swoich parametrów w różnych warunkach.

Nie trafia do mnie niestety korelacja: wysokie ciśnienie = wysokie parametry.
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez STELMI » środa, 16 maja 2012, 10:15

Nie trafia do mnie niestety korelacja: wysokie ciśnienie = wysokie parametry.

Do mnie również, bardziej chodziło mi nie o wysokość ciśnienia tylko o trzymanie parametrów czy to na zimnym czy na gorącym oleju
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Postprzez Pit » środa, 16 maja 2012, 10:17

STELMI napisał(a):...trzymanie parametrów czy to na zimnym czy na gorącym oleju

Wartość niemierzalna bez warunków laboratoryjnych.
Avatar użytkownika
Pit
Forum Killer
 
Posty: 980
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:10
Lokalizacja: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bizon86 » środa, 16 maja 2012, 11:07

No wiec tak na dotarcie silnika może coś z millers oils np CRO 10w40 który jest właśnie przewidziany do docierania silnika
: http://www.millersoils.pl/produkty/moto ... /cro10w40/

a potem np: CFS 5w40 ja na nim latam i naprawde polecam zresztą wiele zespołów rajdowych i wyścigowych lata na tych olejach wiec o czymś to świadczy ;)

Jak byś sie zdecydował na milersa to napisz na pw podam ci namiar no gościa i dostaniesz rewelacyjną cenne po znajomości :)
Bizon86
User
 
Posty: 86
Dołączył(a): środa, 30 lipca 2008, 18:10
Lokalizacja: Grudziadz

Re: Troche o olejach

Postprzez johnnybravoojb » sobota, 13 czerwca 2015, 23:28

Szukam po internetach, a odpowiedź mam pod nosem. Właśnie staję przed wyborem oleju do upalania i zastanawiam się na VR1 5w50 do Escorta RS2000 z nalotem 130tkm. Obecnie auto jeździ na 10w40 i raczej chmur nie puszcza (ma już za sobą 2 lata startów pod nogą innego "rajdowca"), jednak nie jest przekonany co do odpowiedniego zachowania parametrów lepkości przy kręceniu silnika do ponad 7tys. obrotów. Widzę, że opinie przychylne i poniekąd testowane ... na plus są też jakieś bajki o dodatkach ZDDP i cena - bardzo przystępna. Jeśli chodzi o trzymanie ciśnienia przy wysokiej temperaturze, to na przykładzie poprzedniego auta uważam opinię rulka za sugestywną, gdyż sam zaobserwowałem, że w wysokiej tmp mobil 10w40 na jakim upalałem robił się rzadki jak woda, a przy tym spadło ciśnienie na wolnych obrotach i to o dobre 0,5-0,7 bara.

P.S. Ale odgrzałem kotleta.
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Troche o olejach

Postprzez weede » niedziela, 14 czerwca 2015, 09:30

jak upalasz to zastanów się nad VR1 10w60 - generalnie moim zdaniem lepszy do starszych silników.
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Re: Troche o olejach

Postprzez Dziadek » niedziela, 14 czerwca 2015, 21:37

10w60 lepiej. a jak budzet inny to motul 15w50 lub 20w60, millers nt 10w60. Mobil to woda w wyzszych temp.
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Re: Troche o olejach

Postprzez Arczi » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 15:33

weede napisał(a):jak upalasz to zastanów się nad VR1 10w60
Dziadek napisał(a):10w60 lepiej
Mozna prosic jakies fakty na popracie tego ?

Rozebralem silnik i poskladalem w swoim toczydelku. Wymienione pierscienie, honowane tuleje, zrobiona glowica. Panewki zostaly.
Wczesniej jezdzilem na VR1 10w60 a od 2-ch sezonow jezdze na VR1 5w50.
Silnik jak kupilem auto mial najechane ponad 260kkm. Aktualnie doszlo mu niecale 10kkm przez 2 lata.
Z faktow : ubytki oleju sa tak male ze pomiedzy wymianami wskaznik w liczniku tego nie odnotowywuje a zeby pokazal ubytek musi go spalic ~200ml.
Porownujac w tym samym silniku 10w60 i 5w50 to pelen syntetyk dluzej sie nagrzewa i ma troszke nizsza temp.
Wskazania z dodatkowego zegara a miejscem jest zawsze tor Kielce wiec lekko niema.
Oczywiscie jest chlodnica oleju choc z nia pojemnosc ukladu smarowania to ~4l wiec duzy to on nie jest.

Oczywiscie mozna kupic Motula 300V czy Millersa na estrach i w zyciu tego nie zaneguje o ile kogos stac.
Dla mnie i moich zastosowan bardzo watpie aby te oleje byly 2x lepsze o VR1 wymienianego co sezon. 2x bo sa o tyle drozsze.
Avatar użytkownika
Arczi
User
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:05
Auto: czarne i nieladne

Re: Troche o olejach

Postprzez --orzech-- » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 18:33

Ja obecnie chciałem przejść na milersa ale porównałem z vr1 5w50 wg. Tabeli temperatur i nie ma sensu ;)
"pomiędzy blokami zapierdalam jak tornado"
--orzech--
srtb crew
 
Posty: 5479
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: E30S54/900Turbo/R100

Re: Troche o olejach

Postprzez Dziadek » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 19:28

Fakty są takie, że tak się jeździ w wyczynie. 10W60 lepiej wytrzymuje pałowanie. Jeździłem nim w kilku motorach i to dobry olej. Ale może twój silnik ma być zalewany 5w50. Kazdy motor to coś innego.
Co do wymian oleju, jak upalasz na torze, to i co 2-3000km się wymienia. Czasem nawet co dobrą pojeżdżawkę lub mocną trasę. Wszystko zależy jak bardzo masz wysilony silnik i jakie temperatury uzyskuje olej przez jaki czas, ja mam 250KM z litra i użytkuję zgodnie z przeznaczeniem auto, więc wymieniam często, szkoda silnika.
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Re: Troche o olejach

Postprzez Arczi » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 22:32

Dziadek napisał(a): 10W60 lepiej wytrzymuje pałowanie
Nie zmienia to faktu ze to gorszy olej niz 5w50 - takie ralia. Tez jezdzielm jak juz pisalem na 10w i "przesiadlem sie" na 5w i widze roznice w tym samym silniku.
Dziadek napisał(a):Ale może twój silnik ma być zalewany 5w50
Hehe nie przesadzaj ;)
Dziadek napisał(a):Co do wymian oleju, jak upalasz na torze, to i co 2-3000km się wymienia
Dlatego jak pisalem wymieniam co sezon a autem robie 4-5kkm z czego polowa torowo. Reszta to dojazdy puki co.
Avatar użytkownika
Arczi
User
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:05
Auto: czarne i nieladne

Re: Troche o olejach

Postprzez Dziadek » poniedziałek, 15 czerwca 2015, 22:35

U mnie na 10w60 mniej grały szklanki niż na 50, więc mi się lepiej spisywał. 2-2500km na torze to sporo, zmieniałbym częściej. Jedna sesja na Poznaniu to ok. 120-150km max, nie pojechałbym 2x poznania na tym samym oleju.
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Re: Troche o olejach

Postprzez saron22 » wtorek, 16 czerwca 2015, 07:22

Dziadek napisał(a):U mnie na 10w60 mniej grały szklanki niż na 50, więc mi się lepiej spisywał.


U mnie również tak było jak miałem jeszcze M50.
Avatar użytkownika
saron22
thebestest of SRTB
 
Posty: 1171
Dołączył(a): czwartek, 28 lutego 2008, 18:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Techniczne



cron