Przegląd

Wszystkie tematy dotyczące problemów i ciekawostek samochodowych

Moderatorzy: Brychu, Fiveopac

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » sobota, 30 maja 2015, 13:18

Kurwa no kompletna biurokracyjna paranoja?! Bylem na najbliższej stacji diagnostycznej z uprawnieniami na "e" (zmiany konstrukcyjne) na Wojska Polskiego 19. Pomijam fakt posiadania certyfikatu wykonania klatki w http://www.rallyandracing.pl/ ..., diagnosta zażyczył sobie faktury montażu kubłów, pasów, klatki, generalnie wszystkiego co w aucie, plus opinia rzeczoznawcy?! Pewno gdyby jeszcze zobaczył wybebeszone wnętrze czy flokowaną deskę to i na demontaż i oklejenie by sobie fakturę zażyczył :x .
Ja rozumiem, że to być może normalna procedura, ale do chuja od czego jest diagnosta - chyba od tego aby sprawdzić poprawność zmian konstrukcyjnych.
Czy ktoś życzliwy mogłby mi podać namiar na jakąś rzeczową (nie spotykającą się z rajdówką po raz pierwszy) i w miarę ugodową stację diagnostyczną, nie po to aby kombinować i wykręcić wałek (bo nie tego oczekuję), ale po to by po ludzku zrobić to badanie techniczne?
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez szkodnik_byd » niedziela, 31 maja 2015, 07:14

W fordonie wojmag jest młody ogarnięty diagnosta idzie z nim pogadać po ludzku jednak nie wiem czy rajdowki robił ale raczej powie co powinno być

Pasy koniecznie muszą mieć kwit bo to element bezpieczeństwa

Co do silników to już dzisiaj 3,0 w corsie by nie przeszło chyba że zmieniamy typ pojazdu na SAM ale to już inna procedura w przeciwnym przypadku jeśli auto nie było homologowane na taki silnik to nic się nie zrobi
I to od niedawna bo byla zmiana przepisów w tej kwestii, fakt chyba wystarczy że auto było homologowane w jakims kraju UE ale wyciąg z fabrycznej homologacji musi być
Szkodnikbyd@gmail.com 790525980
Avatar użytkownika
szkodnik_byd
Rookie
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 28 grudnia 2014, 00:04
Auto: Xedos 9

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » niedziela, 31 maja 2015, 09:31

Ja pitole przecież nie pierwszy mam tak przebudowane auto, są inne, przeglądy dostają i normalnie są dopuszczone do ruchu.
Szkodnik idąc twoim tokiem rozumowania, skoro coś musi mieć kwit (ja to rozumiem jako homologację dopuszczającą do ruchu drogowego, chyba E4 w przypadku pasów), to ich montażu powinien dokonać uprawniony specjalista. Może ja mało w życiu widziałem, ale chyba nie istnieją uprawnienia na montaż pasów bezpieczeństwa, foteli czy innego badziewia ..., no chyba, że jest coś takiego jak uprawnienia do dokonywania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. U mnie szelki ramienne przykręcone są z tyłu w miejscu mocowań oryginału, a biodrowe na karabińczykach do oczek z nadspawanymi mocowaniami (chyba wszystko wg. sztuki i odpowiednich zaleceń). Mocowanie fotela kierowcy Sparco, mocowanie fotela pasażera wykonane tam gdzie klatka ... oba zgodne z załącznikiem "J". Z wyjątkiem pasów, foteli i klatki, żadnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe nie ma, no chyba, że absurdalnie wlicza się w to kompletny demontaż tapicerki.
Być może nadal idę złym tokiem rozumowania, ale uważam, że to diagnosta powinien sprawdzić poprawność montażu (po coś te uprawnienia ma?!), dysponując ogólnodostępnymi wytycznymi, a odbiegającymi od specyfikacji i nastaw homologowanych przez pr :( oducenta - stąd do kur** nędzy przecież specyfika badania - "Zmiany konstrukcyjne"!!!
Owszem mogę oddać auto rzeczoznawcy, aby określił prawnie czy auto nadaje się do tego aby dopuścić je do ruchu drogowego, ale do ch** skąd ja mam wziąć fakturę od "specjalisty z uprawnieniami" na montaż np. "szelek".
Eh... a myślałem, ze wyrobię się z tym przeglądem na Bednary 6 czerwca.

P.S. Może jechać na okręgówkę do Mirosława Witkowskiego ? :|
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez Arczi » niedziela, 31 maja 2015, 15:10

Przepraszam ze o tym zapomnialem napisac.
FV trzeba miec na wymontowanie wnetrza i zamontowanie ew innych fotelki itp i to od kogos z uprawnieniami.
Taka jest procedura i to jest w 100% zgodne z przepisami.

Oczywiscie wszystko jest dodogadania z normalnym diagnosta.
Ogarnialismy koledze taka wydumke : kupil auto z klatka ale bez papierow. Na szczescie miala jakas tabliczke. Znalezlismy papiery wnecie do takiej klatki, kolega zalatwil we wlasnym zakresie fv na jej montaz, a ze stacja dogadalismy tak ze auto zostalo u nich na 3h i chlopaki sprawdzili dokrecenie foteli, pasow itp i wystawili fv na demontaz seryjnego wnetrza i montaz nowego.
Nie robili problemow ze fotel jeden byl z homo a 2-gi nie mial zadnej nalepki ani napisu.
Tak samo pasy : nie czepiali sie ze nie maja znaczka E na metkach.
Na normalnej stacji uwazam ze pomoga i podpowiedza zamiast filozofowac i robic problemy.

johnnybravoojb napisał(a): ale do chuja od czego jest diagnosta
Kolego mylisz pojecia.
Diagnosta to nie stacja diagnostyczna. Moze pracowac np. 10 diagnostow ale do zmian konstrukcyjnych moze miec uprawnienia tylko 2-ch.
U mnie tak jest tzn kolega ma stacje diagnostyczna gdzie pracuje 6 diagnostow ale tylko on jako wlasciciel ma uprawnienia na full.
Powod jest prosty : kasa. Mysle ze niema powodu wieszac psy na kims nie znajac samemu przepisow...
Majac wszystkie potrzebne papiery zwykly diagnosta robi przeglad.

johnnybravoojb napisał(a):ale do ch** skąd ja mam wziąć fakturę od "specjalisty z uprawnieniami" na montaż np. "szelek".
Taki papier wystawiaja stacje diagnostyczne albo uprawnieni mechanicy.
Avatar użytkownika
Arczi
User
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:05
Auto: czarne i nieladne

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » niedziela, 31 maja 2015, 20:40

Arczi napisał(a):Kolego mylisz pojecia.
Diagnosta to nie stacja diagnostyczna. Moze pracowac np. 10 diagnostow ale do zmian konstrukcyjnych moze miec uprawnienia tylko 2-ch.

Tyle, że ja właśnie z uprawnionym rozmawiałem. W odróżnieniu do Ciebie nie wspomniał o tym, że oni też mogą ogarnąć FV na czynności wykonane już wcześniej sprawdzając oczywiście ich poprawne wykonanie.
Poprzedni właściciel pewno sam wybebeszył auto, no bo po co komuś za to płacić?!
Do klatki mam certyfikat od Forge Racing gdzie została wykonana i zamontowana, tam też montowano fotele, więc pewnie jestem w stanie odkopać od nich FV na te czynności.

Może wyspowiadam się do końca, bo faktycznie kupiłem sobie problem, a nie bardzo stać mnie na przebudowywanie tego auta (żona by mnie zabiła za takim numer, bo miałem kupić coś już w zasadzie przygotowanego i nie siedzieć godzinami w garażu).
Dokumenty na klatkę i mocowanie foteli pewnie bez problemu ogarnę. Demontaż wnętrza i montaż pasów to już gorsza sprawa, bo nie mam pojęcia, kto w Bydgoszczy (oczywiście uprzednio rewidując auto) może się pod czymś takim podpisać. Jeszcze gorsza sprawa to fotele i pasy. Fotel kierowcy to Mirco S2000 z robionym na zamówienie obszyciem - nie mam pojęcia czy to ma homologację i gdzie jej szukać (na razie nie miałem za dużo czasu żeby rozbebeszać auto). Fotel pilota Sparco Sprint w którym skończyła się homologacja FIA. Pasy dla kierowcy i pilota bardzo solidne, centralna klamra, 3 cale i 4 punkty, chyba Jacky :/, pewnie bez homologacji E, chociaż nie macałem ich centymetr po centymetrze.

Coś czuję, że zakup youngtimera z giełdy klasyków (http://www.gieldaklasykow.pl/ford-escor ... ln-poznan/) jako amatorskiej rajdówki wyjdzie mi bokiem.
Mogę zapłacić za te wszystkie faktury na montaże i demontaże, normalnie podejść do tego badania i dogadać się co zrobić z tym autem lub czego nie muszę (każdy liczy swoje pieniądze), byleby zrobić to badanie na zmiany konstrukcyjne, normalnie zarejestrować auto i móc jechać na normalny przegląd (rok w rok bez gimnastyki), a w razie potrzeby na kołach dojechać na imprezy gdzie jednak wymagany jest ważny przegląd techniczny.

P.S. Poprzedni właściciel na tor Poznań miał 3 minuty, a gdzieś dalej na szutry jeździł na ryzyk fizyk. Ja to sobie mogę co najwyżej na ryzyk fizyk na BMK pojechać, a o Bednarach w takim stanie rzeczy pomarzyć.
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez Arczi » niedziela, 31 maja 2015, 21:30

Kolega ma diagnostyke i ma tez warsztat wiec ogarnia sam wszystko. Jest normalny i wie co mozna zrobic a czego sie nie da.
Mysle ze najlepiej bylo by poszukac kogos z papierem kto ogarnie kwit po ogledziinach auta ze wymontowal kanape, pasy, tapicerke itp itd...
Niewiem co wiecej napiisac. Znam kilka takich przypadkow gdzie ludzie kupili wydumki bez zadnych kwitow i niektorzy sa w dupie...
Trzeba kombinowac.
Avatar użytkownika
Arczi
User
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:05
Auto: czarne i nieladne

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » poniedziałek, 1 czerwca 2015, 00:17

Tak ... tylko ja urodziłem się o 10-15 lat za późno i wśród znajomych mam pokolenie internetu, bezrobocia lub emigracji, więc nie bardzo mam z kim kombinować lub szukać podpowiedzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Ale przynajmniej wiem, w którą stronę zacząć działać.
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez --orzech-- » poniedziałek, 1 czerwca 2015, 07:54

Kumpel jest na szkoleniu z nowych przepisów we wtorek wiec wiece środę będę coś wiedział
"pomiędzy blokami zapierdalam jak tornado"
--orzech--
srtb crew
 
Posty: 5479
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: E30S54/900Turbo/R100

Re: Przegląd

Postprzez Arczi » poniedziałek, 1 czerwca 2015, 09:27

--orzech-- napisał(a):Kumpel jest na szkoleniu z nowych przepisów we wtorek wiec wiece środę będę coś wiedział
Ale ze cokolwiek ma sie zmienic w przepisach ? Nie slyszalem o zmianach :roll:
johnnybravoojb napisał(a):Tak ... tylko ja urodziłem się o 10-15 lat za późno i wśród znajomych mam pokolenie internetu, bezrobocia lub emigracji, więc nie bardzo mam z kim kombinować lub szukać podpowiedzi
No takie czasy :> Generalnie znasz kierunek i trzeba mimo wszystko walczyc :)
Avatar użytkownika
Arczi
User
 
Posty: 45
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:05
Auto: czarne i nieladne

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » poniedziałek, 1 czerwca 2015, 16:00

No trzeba, trzeba ... jest gdzie jeździć wokół komina - BMK, Minimax Toruń, Bednary, Rallyland i nawet SRTB TD ;) . Tylko trzeba móc tam normalnie dojechać :> .
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » środa, 10 czerwca 2015, 22:46

Orzech ... wiesz coś?
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Re: Przegląd

Postprzez --orzech-- » czwartek, 11 czerwca 2015, 07:21

Dziś będę dzwonił bo zamulilem
"pomiędzy blokami zapierdalam jak tornado"
--orzech--
srtb crew
 
Posty: 5479
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: E30S54/900Turbo/R100

Re: Przegląd

Postprzez johnnybravoojb » sobota, 13 czerwca 2015, 23:40

Zacząłem temat i na razie nie bardzo mam jak go gryźć dalej, bo siedzę z dupą na ćwiczeniach wojskowych, a w poniedziałek jadę na poligon. Jak wrócę muszę pojeździć po stacjach diagnostycznych i pogadać jak "człowiek z człowiekiem".
johnnybravoojb
User
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 24 lutego 2013, 11:58
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: RS2000 mk5 FWD

Poprzednia strona

Powrót do Techniczne