Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Wszystkie tematy dotyczące problemów i ciekawostek samochodowych

Moderatorzy: Brychu, Fiveopac

Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez STELMI » sobota, 4 czerwca 2016, 09:04

Od lat jeżdżę na nawiercanych/nacinanych MIKODAch + klocki FERODO. Nigdy nie miałem żadnych problemów z MIKODAmi, dlatego też nie mam zamiaru przechodzić na nich innego. Chciałbym jednak zmienić klocki, bo wkurwia mnie ciągłe mycie felg z pyłu, no i ostatnio grubiej jeżdżę i klocki kończą się dużo szybciej, chociaż i tak jakieś 20-25 tys km na nich zrobiłem (mówię o tylnych, bo z przodu jeszcze tarcz na MIKODy nie zdążyłem wymienić). FERODO mają też niebezpieczną przypadłość, że jak zostanie 3-4mm klocka to potrafi odpaść cała okładzina w najmniej spodziewanym momencie (miałem już tak z 3 razy) i trzeba 2 razy podpompować, a nie zawsze jest na to czas
Co polecicie do nacinanych/nawiercanych tarcz hamulcowych?
Druga sprawa - coś się w trendach zmieniło, czy nadal płyn hamulcowy MOTUL RBF660 jest na topie?
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez --orzech-- » sobota, 4 czerwca 2016, 10:13

Widzę ze z płynem to trochę poleciałeś teraz... 600 by było mocno na wyrost
"pomiędzy blokami zapierdalam jak tornado"
--orzech--
srtb crew
 
Posty: 5479
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: E30S54/900Turbo/R100

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez weede » sobota, 4 czerwca 2016, 10:45

RBF660 jest higroskopijny i powinno się go wymieniać maks co sezon, więc do dupowozu średnio. Ja mam w mazdzie z mikodami klocki ferodo DS i nie pylą. Natomiast w seacie felgi po trasie są czarne :)
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez STELMI » sobota, 4 czerwca 2016, 10:56

weede napisał(a):RBF660 jest higroskopijny i powinno się go wymieniać maks co sezon, więc do dupowozu średnio. Ja mam w mazdzie z mikodami klocki ferodo DS i nie pylą. Natomiast w seacie felgi po trasie są czarne :)


każdy płyn hamulcowy jest higroskopijny :) Ja mam Ferodo z przodu z gładkimi tarczami to pylą okrutnie

--orzech-- napisał(a):Widzę ze z płynem to trochę poleciałeś teraz... 600 by było mocno na wyrost


W TT na takim jeździłem, Passat ma wciąż ori 8-letni płyn, więc chyba czas najwyższy go wymienić, bo teoria mówi, że co 2 lata powinno się to robić....


EDIT: moje pylą, ale mam zwykłe Ferodo, a nie DS.
BTW które masz DS? 2500 czy 3000?
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez Gorliś » sobota, 4 czerwca 2016, 21:55

A zalezy Ci koniecznie na tym zeby tarcze byly nawiercane i nacinane?
Nawiercanie w sumie nic nie daje poza pekaniem wokol otworow, nacinanie powoduje szybsze zuzycie klocka.

Moje DS performance pyla jak skurewesyny, a w ogole to nie uwazam zeby byly warte swojej ceny, nastepne biore jakies zwykle uliczne klocki.

Wracajac do pylenia, o ate mowilo sie ze sa troszke twardszym klockiem i mniej pyla, ale nie testowalem tego nigdy na sobie.

Plyny sa wszystkie higroskopijne to wiadomo, ale jedne bardziej, wiec co z tego ze ma punkt wrzenia na sucho 325 st. jak wartosc ta bedzie bardzo szybko dazyc do punktu wrzenia na mokro.

Ja zawsze polecam Ate TYP200 (kiedys bylo jeszcze Blue Racing o tych samych wlasciwiosciach, ale juz nie ma bo w USA nie pozwolili na niebiski kolor :P ).
Na sucho 280 st, na mokro 198 st (RBF 660 na mokro 205) okres wymiany 2-3 lata.
Avatar użytkownika
Gorliś
thebestest of SRTB
 
Posty: 1036
Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 17:26
Lokalizacja: BDG

Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez ravestation » niedziela, 5 czerwca 2016, 21:05

W porsche niezależnie, czy seryjnie gładkie, czy seryjnie nawiercane dają na 1 montaż textary (czy jakkolwiek się to pisze) i nie pylą.
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." - Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
ravestation
thebestest of SRTB
 
Posty: 1537
Dołączył(a): piątek, 17 sierpnia 2007, 14:52
Lokalizacja: Bydgoszcz / Fordon
Auto: Q7 & Cayman S

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez dave » niedziela, 5 czerwca 2016, 21:46

W e61 tarczę zaczely bic to kupiłem jakies smietniki z klockami no name.. Po 2 kkm zmiana na ori z klockami ferodo i felgi po 500 km zajebane masakrycznie. Ale mi akurat to srednio przeszkadza ;)
13,93 et 8)

-- E30 M3 KILER-- :P
dave
thebestest of SRTB
 
Posty: 1804
Dołączył(a): niedziela, 3 grudnia 2006, 13:38
Lokalizacja: kor

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez STELMI » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 06:14

Gorliś napisał(a):A zalezy Ci koniecznie na tym zeby tarcze byly nawiercane i nacinane?
Nawiercanie w sumie nic nie daje poza pekaniem wokol otworow, nacinanie powoduje szybsze zuzycie klocka.

lepiej wyglądają :mrgreen: No i hamują też lepiej. Co do pękania - Mikody, a zużyłem już chyba z 10 kompletów w różnych samochodach, nigdy mi nie pękły. Nie pękły mi również Brembo, które sam nawiercałem, lekko pękły nawiercane przeze mnie Juridy, a ori nawiercane Zimermanny pękły przez całą szerokość powierzchni ciernej - nigdy nie kupię tego gówna.

ravestation napisał(a):W porsche niezależnie, czy seryjnie gładkie, czy seryjnie nawiercane dają na 1 montaż textary (czy jakkolwiek się to pisze) i nie pylą.

właśnie chyba przetestuję albo textary albo ATE, bo dotąd używałem tylko zwykłych Ferodo.
Swoją drogą Gorliś mówisz, że różnica w hamowaniu żadna między zwykłym Ferodo a DS, a w cenie u mnie na tylną oś różnica jest 108zł vs 460zł, więc nie widzę sensu ich kupować



dave napisał(a):W e61 tarczę zaczely bic to kupiłem jakies smietniki z klockami no name..

Jak zobaczyłem Twoją wypowiedź to z jakiegoś powodu byłem pewny, że opowiesz o jakichś najtańszy śmietnikach :)
Udowodniłeś tą wypowiedzią, że chytry kupuje dwa razy :P
Ostatnio edytowano poniedziałek, 6 czerwca 2016, 07:54 przez STELMI, łącznie edytowano 1 raz
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez kubas » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 07:34

Stelmi nie słuchaj Gorlisia, nie potrafi hamować dlatego nie czuje różnicy... Oczywiście że czuć różnicę między ds a zwykłym ferodo... A pylic musza bo to trochę sportowy klocek...
Avatar użytkownika
kubas
thebestest of SRTB
 
Posty: 1029
Dołączył(a): wtorek, 23 stycznia 2007, 12:06
Lokalizacja: Bdg

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez STELMI » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 07:56

kubas napisał(a):Stelmi nie słuchaj Gorlisia, nie potrafi hamować dlatego nie czuje różnicy... Oczywiście że czuć różnicę między ds a zwykłym ferodo... A pylic musza bo to trochę sportowy klocek...


ale na ulicy czuć tą różnicę, czy tylko na torze? Chyba nie muszę dodawać, że passat pasuje na tor jak mojej żony 206 do rajdów i 100% przebiegu będzie na ulicy
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez Gorliś » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 10:11

Na tyl moim zdaniem zupelnie nie warto brac DS perf.
Na przod mozna rozwazyc, choc na ulice to ja nie widze sensu.
Moze jak mi sie skoncza Ds i wroce na premiery to zdam relacje czy auto przestalo hamowac, ale watpie :P
Avatar użytkownika
Gorliś
thebestest of SRTB
 
Posty: 1036
Dołączył(a): środa, 9 lutego 2011, 17:26
Lokalizacja: BDG

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez dave » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 17:35

dave napisał(a):W e61 tarczę zaczely bic to kupiłem jakies smietniki z klockami no name..

Jak zobaczyłem Twoją wypowiedź to z jakiegoś powodu byłem pewny, że opowiesz o jakichś najtańszy śmietnikach :)
Udowodniłeś tą wypowiedzią, że chytry kupuje dwa razy :P[/quote]
One najtańsze nie byly. Bardziej polecane. No i nigdzie nie napisałem ze drugi komplet musialem kupować.. Kupowanie tarcz i klocków przekraczając przy tym 10% wartości aura zawsze uwazalem za bezsens. Niestety w e60/61 możesz kupować mikody zimermany a i tak zaczną w większości przypadków bic bo 1-2 tys a winny zawsze jest montaż ;)Dopiero jak założysz ori to jest święty spokój.
13,93 et 8)

-- E30 M3 KILER-- :P
dave
thebestest of SRTB
 
Posty: 1804
Dołączył(a): niedziela, 3 grudnia 2006, 13:38
Lokalizacja: kor

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez saron22 » wtorek, 7 czerwca 2016, 11:39

A ori czasem nie sa plywajace??
Avatar użytkownika
saron22
thebestest of SRTB
 
Posty: 1171
Dołączył(a): czwartek, 28 lutego 2008, 18:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez dejv667 » środa, 15 czerwca 2016, 22:45

Mam na fiacie uliczne ATE - nigdy więcej. Hamują kiepsko, pylą strasznie. Chyba jedyny plus, że były tanie.
Na Civicu mam textary i jest o niebo lepiej.
dejv667
Rookie
 
Posty: 15
Dołączył(a): środa, 27 kwietnia 2016, 15:14
Lokalizacja: Niemcy
Auto: Fiat Coupe 20vT

Re: Klocki hamulcowe do nacinanych/nawiercanych tarcz

Postprzez STELMI » czwartek, 16 czerwca 2016, 06:52

mnie to ciekawi właśnie, bo textary to jedne z najtańszych klocków
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Avatar użytkownika
STELMI
thebestest of SRTB
 
Posty: 4023
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 23:03
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: TDI,LPG

Następna strona

Powrót do Techniczne



cron