Kompresor czy Turbina

Tutaj rozmawiamy i komentujemy artykuły zamieszone na stronie głównej :)

Moderatorzy: Brychu, Fiveopac

Kompresor czy Turbina

Postprzez LeszekMK81 » niedziela, 23 stycznia 2011, 09:28

Filmy - LeszekMK81

VAG System

█║▌│█│║▌║││█║▌│║
ORIGINAL PROFILE ®
Avatar użytkownika
LeszekMK81
Forum Clubber
 
Posty: 704
Dołączył(a): środa, 11 lipca 2007, 07:59
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Fiveopac » niedziela, 23 stycznia 2011, 23:42

Kiepski tekst, nawet nie liżący natury dylematu a wlasciwie kwestii dlaczego turbo jest lepsze od kompresora a tylko pierdu pierdu ze turbodziura i zeby nie gasic turba auto po ostrej jezdzie (z kolei silnik z kompresorem bardzo sie cieszy gdy go gasimy zaraz po petowaniu :roll:).
Less roof, more fun!
Avatar użytkownika
Fiveopac
thebestest of SRTB
 
Posty: 3191
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 09:42
Lokalizacja: Przed kompem
Auto: MX5NC2.5T

Postprzez andy » poniedziałek, 24 stycznia 2011, 13:02

Jedno i 2 ma swoje plusy i minusy kwestia tego do czego ma byc auto i gustu :P
"Twoj samochod jest wtedy wystarczajaco szybki, gdy stojac rankiem przed nim boisz sie go otworzyc"-Walter Röhl
andy
Super user
 
Posty: 240
Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 12:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Oskar » czwartek, 17 lutego 2011, 20:01

sam się zawsze nad tym zastanawiałem ale zawsze jeździłem tylko turbinami. Raz C180 kompressor ale nuda była
Avatar użytkownika
Oskar
Super user
 
Posty: 187
Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Fiveopac » czwartek, 17 lutego 2011, 21:21

Jedyna zaleta kompesora, jest to, ze nie odczuwasz kiedy zaczyna wytwarzac nadcisnienie co przeklada sie na odczucia za kolkiem jakbys prowadzil auto o wiekszej pojemnosci. Poza tym faktem, jakze waznym dla szarego kowalskiego, kompresor ma same wady (w stosunku do turbiny).
Less roof, more fun!
Avatar użytkownika
Fiveopac
thebestest of SRTB
 
Posty: 3191
Dołączył(a): czwartek, 23 listopada 2006, 09:42
Lokalizacja: Przed kompem
Auto: MX5NC2.5T

Postprzez Dziadek » czwartek, 17 lutego 2011, 22:42

Dlatego w nowych silnikach wsadzają to i to :) Poza tym wady... w USA stawiają na kompresory i jakoś dają radę :)
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez ravestation » piątek, 18 lutego 2011, 10:19

ja mam porównanie kompresor / turbina... moje odczucia są takie, że jak porównuję sam proces przyspieszania mx5 / mini, to w mini pomimo FWD i mniejszej mocy doznania były większe... nie było nic, nic nic do 3k a potem bum, tylko wciskało od dotknięcia pedału gazu... ponadto mi się zajebiście podoba dźwięk kompresora na wyższych obrotach

ale to tylko takie moje prywatne odczucia
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." - Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
ravestation
thebestest of SRTB
 
Posty: 1537
Dołączył(a): piątek, 17 sierpnia 2007, 14:52
Lokalizacja: Bydgoszcz / Fordon
Auto: Q7 & Cayman S

Postprzez weede » piątek, 18 lutego 2011, 14:50

ravestation napisał(a):nie było nic, nic nic do 3k a potem bum, tylko wciskało od dotknięcia pedału gazu

to bardzo dziwne co piszesz, bo własnie kompresor pompuje od dołu a turbo dopiero jak się nakręci
weede
Administrator
 
Posty: 4757
Dołączył(a): środa, 22 listopada 2006, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: C55

Postprzez jedrekx » piątek, 18 lutego 2011, 15:10

Jarek źle zrozumiałeś i Paweł też źle napisał... to do 3 tys obrotów tyczyło się turbo, a od dotknięcia dotyczyło kompresora :)
Avatar użytkownika
jedrekx
Frequent User
 
Posty: 276
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 20:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: MB

Postprzez Dziadek » piątek, 18 lutego 2011, 15:26

Kwestia zestrojenia. Kompresor też z samego dołu tylko zabiera moc, potem wychodzi na plus :)
I think there's a defect in my rear view mirror - everything reflected in it seems to disappear extremely quickly.
Avatar użytkownika
Dziadek
thebestest of SRTB
 
Posty: 4614
Dołączył(a): czwartek, 4 stycznia 2007, 22:45
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez ravestation » piątek, 18 lutego 2011, 16:25

ravestation napisał(a):ravestation napisał/a:
nie było nic, nic nic do 3k a potem bum, tylko wciskało od dotknięcia pedału gazu

to bardzo dziwne co piszesz, bo własnie kompresor pompuje od dołu a turbo dopiero jak się nakręci

ucięło mi text, który napisałem :/

miało być:

w mini nie było jak w mx5, że nic, nic, nic do 3k a potem bum, tylko wciskało od dotknięcia pedału gazu...
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." - Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
ravestation
thebestest of SRTB
 
Posty: 1537
Dołączył(a): piątek, 17 sierpnia 2007, 14:52
Lokalizacja: Bydgoszcz / Fordon
Auto: Q7 & Cayman S


Powrót do Komentarze do artykułow



cron