Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 parę zdjęć:
W autku póki co zregenerowana została przekładnia kierownicza, wymienione wahacze tylne, wymieniony wahacz przedni prawy, wymieniony drążek kierowniczy prawy. Pozostało mi wymienić wszystkie cztery lampy, bo są bez kloszy i polakierować auto na czarną perłę.
Ogólnie autko troszkę przeszło. Miało bliskie spotkanie z pachołkiem dzielącym pasy na jezdni, połamany zderzak przód, no i dodatkowo kiedyś był bity prawa przednia stroną, górne mocowanie wahacza było spawane. Zrobione fachowo. Rama prościutka, nieruszona co dla mnie jest najważniejsze.
Filmy:
drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.
czas na ćwiartkę póki co 14,1 sekundy filmy z przyspieszeń:
strojenie na seryjnym komputerze się nie powiodło więc wpadło emu strojenie (regulacja wałkami): wykres z hamowni:
Jako ze kocham się ścigać to zawsze jest mało i coś tam dłubię przy autku. Do tej pory zmienione: 1)komplet hebli na przód: klocki ferodo ds2500 tarcze mikoda gt płyn motul rbf600 2)wymiana felg: seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg założyłem felgi Team Dynamics: 16x7 5x110 et20 na przód - waży 7,9kg 17x7,5 5x110 et37 na tył - waży 8,6kg
3) wymiana opon z przodu na 215x50x16 r888 GG (będzie 195x50x16 SG), tyl Yokohama AD08R 225x45x17 4) wymiana luźnej różnicówki na torsena obx: 5)wymiana kolketora na wersje 2,4: plus większa przepustncia elektroniczna zamiast serii 55mm jest 68mm 6)geometria (bedzie jeszcze sie mocno zmieniac) pochylenia kol: lew.przod...............praw.przod .-1°50'.......................-1°54' lew.tyl....................praw.tyl .-1°58'......................-2°25' zbieznosc: przod:.....-0°17' tyl:........+0°25' wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy: lewe:.....+3°20'..................prawe:..........+4°50' 7)walki swiatka:
9)dolot z rury aluminium zakończony filtrem itg
poza tym zmieniłam alternator z 120A na 100A (z vectry c za 80zl), bo inaczej większy kolektor dolotowy się nie mieścił;
10) kolektor wydechowy 4-2-1 + katalizator metalowy magnaflow: tak wygląda kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej ) :
no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:
11) elektryczna pompa wody (wywalenie wałków balansujących i łańcucha pompy wody mechanicznej:
12) trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:
13) Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu: przod: sciskanie- 70; rozciaganie – 230 tyl: sciskanie – 90; rozciaganie – 250
Ostatnio edytowano sobota, 12 grudnia 2015, 09:40 przez piwo, łącznie edytowano 4 razy
Siemka piwo, fajnie, ze zalozyles temacik, wpadnij na jakis track day, dam ci sie objechac heheh niemnije szpera obx to strzal w kolano nie mogles wyszperac seryjnej?
seryjnie nie ma wogole.ani wersja 200konna z turbo ani 147 w na nie posiadaja szpery.co do obxa podobno sie porpawili z jakoscia.zobaczymy.w koncu to tylko 220Nm i lekki samochod. inna droga dla tej szpery obx za 299 doclow moglaby byc szpera quaifa za ponad 1000 funtow no ale postawilem na obxa.
mam niezapomniane wrażenia z prób zajęcia miejsca w tym speedsterze nie wspomnę o fiv'ie, który kaleczył dolne kończyny zasiadając za kółkiem
dobry furacz
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." - Jeremy Clarkson
nie jest to zasłyszana teoria, tylko miałem takie wałki w ręce z Tigry nowe przy montażu i po przejechaniu 10k km. Przez te 10k km ubył 1mm na szczycie krzywki, a cały zjechany materiał szedł w olej i dalej do filtra. Nie polecam, szkoda kasy, lepiej dozbierać na cat-camsa, shricka, czy inne markowe wałki.
vandal
ten silni jest bardzo podatny na modyfikacje.poza tym jest leciutki (blok aluminiowy).ma wady jak kazdy silnik. ale ponad 200 koni da rade wykrzesac.
zdejcie walkow balansujacych,kolektor 2,4 i dolot to sprawdzone mody na 160 KM.kolejna sprawa to potencjal przy przesunieciu odcinki.seria 6100.na trojce przy 6100 mam 150 na godzine.przesuwajac moc w gore oraz odcinke pod 7300 mam 180 na trojce i duzo lepsze czasy na cwairtke zwlaszzca ze koncze ja obecnie tuz po zmianie z trojki na czworke.bedzie dobrze.na razie dobija mnie podsterownosc.musze pomyslec o bardzo dobrych oponach.
ta kartingowcu.polamany zderzak.przyrysowane boki.poobijane felgi.heheh.karting jest tanszy.
Auto bardzo zjawiskowe i oryginalne. W takiej kasie myślę nic lepszego kupić się nie da typowo do zabawy. Nikt nie zrozumie tego jak to idzie jak nie śmigał czymś w okolicach <850kg i 150km . A mody na T odpadają ? Tanio i szybko do przodu, tylko klasa już inna ... W katalogu dmuchany speedster miał chyba ~5sek do stu ?! No i RWD super.
Co do opon w takim aucie to podstawa tak samo jak zawieszenie dużo szybko sie zyskuje, kpl. dobrych gum w twoim rozmiarze masz już za <1500zł wiec nie powinno być problemu.
Ostatnio edytowano niedziela, 29 maja 2011, 09:30 przez wadel, łącznie edytowano 1 raz
200KM 280Nm
Cyt. "Najlepiej kup sobie Impreze gotową w salonie jak reszta japiszonów i koszulke z krokodylem ... "
kubas napisał(a): Wadel w tej kasie można jeszcze mr2 kupić tą nowszą - projektowana przez inżynierów lotusa więc nie ma lipy z prowadzeniem
Jakie to miało silniki ? Bo mi się kojarzy z 1.8 milion VVVVVVvTi i 140km to na kresce nie ma sensu ustawiać nawet. `Wizualnie też na minus. A prowadzenie hym zaskoczyłeś mnie ...
Plus taki że już nie opel a japan (Przepraszam nie mogłem nie dopisac )
200KM 280Nm
Cyt. "Najlepiej kup sobie Impreze gotową w salonie jak reszta japiszonów i koszulke z krokodylem ... "